Prelith Blog

A nyár kihagyhatatlan finomsága: Rántott patiszon joghurtos mártogatóssal

2016. július 27. - zsuppy

Egészséges életmód ide vagy oda, van egy olyan szezonális finomság, amit nem lehet kihagyni a nyáron.

patiszon.JPG

Tegnap érett meg az ötlet, hogy életemben először én fogom elkészíteni magamnak. Mire átgondoltam volna, hogy mennyire utálok panírozni és olajban sütni, már az orrom előtt hevert a megpucolt és felszeletelt friss és zsenge patiszon - ezúton is köszönöm a segítséget :)

Annak érdekében, hogy azért ne szaladjanak el (illetve fel) nagyon a kalóriák a panírhoz zablisztet használtam, a sütést pedig igyekeztem minél kevesebb zsiradékkal (kókuszzsírral) megoldani. Az egészséges szempontok mellett azért is volt jó döntés lecserélni a napraforgó olajat, mert a kókuszzsír kevésbé tud odaégni és nincs förtelmes szaga. Sok receptben olvastam, hogy a patiszont előre meg kell főzni sós vízben, én ezt lustaságból elhagytam, de nem is volt rá szükség. 2-2 percet sütöttem mindkét oldalát, majd papírtörlőn lecsöpögtettem és utána sóztam meg egy picit.

A mártogatóshoz 2 pohár laktózmentes natúr joghurtban elkevertem 1 evőkanál tökmagkrémet, 2 gerezd zúzott fokhagymát, sót, borsot, friss petrezselymet. Nagyon finom és frissítő kiegészítője lett a rántott patiszonnak, biztos vagyok benne, hogy saláta öntetként vagy nyers zöldség (répa, karalábé) mellé is el fogom még készíteni.

patiszonkesz.jpg

 

Mivel 3 patiszon pottyant a kosaramba, de nem használtam fel mindet ehhez a fogáshoz, ezért hamarosan jelentkezem majd egy újabb, egészségesebb patiszonos recepttel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pltblog.blog.hu/api/trackback/id/tr528917468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása