Prelith Blog

Új utam a táplálkozásban- Paleo

2016. január 24. - zsuppy

Egy ideje nem jelentkeztem a diétámmal kapcsolatos bejegyzéssel, aminek az az egyszerű oka, hogy nem találtam  a helyem az előre megírt diéták hálójában. Valahogy mindig épp ahhoz nem volt kedvem, ami elő volt írva. A 3 óránkénti evés bejött, nem voltam éhes, de úgy éreztem, hogy folyton tele van a hasam és nem jött be a sok-sok tejtermék. Nem is beszélve arról, hogy nem fogytam olyan ütemben, ahogy szerintem és mások szerint is kellett volna. Összefoglalva: valami nem stimmelt.

Tipikus nő létemre az elmúlt 10 évben végigjártam a diéta létrát a káposztalevestől kezdve a szétválasztó 90 naposig, voltam mindenféle étkezési tanácsadáson. Ami viszonylag sok esetben megállapításra került az az, hogy nem barátaim a tejtermékek, annyira nem, hogy hízhatok tőlük. Hiszek abban, hogy a szervezetünk megmutatja, hogy mire van szükségünk (és itt nem a gyors kaja és cukkorfüggőségről beszélek) és mire nincs. Kicsi korom óta nem igénylem a tejet, a különlegesebb sajtokon kívül (pl.camambert, kecskesajt) a többi tejterméket is ritkán fogyasztom, heti 1-2 alkalommal kívánok rá esetleg kefirre, vagy joghurtra.

Hetek óta gondolkozom azon, hogy mi állhat a lassú fogyás hátterében és még 2 okra gyanakszom. Az egyik, hogy szeptemberben voltam terheléses vércukor vizsgálaton, ahol nem voltak túl szuperek az eredményeim, így egy kezdődő IR is beleszólhat a dologba. Az sem segít szerintem, hogy 9 éve szedek fogamzásgátlót, ami hiába alacsony hormontartalmú, valószínűleg már igencsak módosította a szervezetem hormonműködését.

Mérlegelve az étkezési szokásaimat, a fenti okokat és ismerősök tapasztalatait, arra jutottam, hogy kipróbálom a Paleo étkezést. Sokan számoltak be arról, hogy ezzel a táplálkozási formával sikerült beindítani a fogyást és helyre tette az emésztési, hormonális és IR problémákat. Ezen a héten már ez alapján ettem és be is tudok számolni 1-2 pozitív változásról. Az egyik, hogy kajálások után nem puffadok, nem jön rám kajakóma. Konstans üresnek érzem a hasam, nem éhesnek, hanem olyan normálisan laposnak. Nagyon jó érzés a sok zöldség és a magamhoz képest sok gyümölcs, tisztábbnak érzem az étkezéseket. Esténként húslevessel zártam a napot, így jóllakottan, de nem eltelve mentem lefeküdni. Talán egy kicsivel az edzések is jobban mentek.

Egy kis ízelítő a heti étkezéseimből:

img_1794.JPG 

Sokan mondják, hogy a Paleo drága mulatság, de ezt én nem érzem annyira. Persze nem vettem ezer féle maglisztet meg magtejet meg ilyen speckó cuccokat. Egyszerűen zöldségek, husi, gyümölcs, magok. Tegnap voltunk vásárolni a hétre, ugyanannyira jött ki az én kajám, mint amit Balázs vásárolt, aki szintén diétázik, de a "hagyományos" módon. Nem tervezem meg előre a pontos étrendet, csak tartom magam az elvekhez (no hüvelyesek, no gabonák, no krumpli, kukorica, rizs, kemény sajtokon kívül nincs tejtermék). Vasárnap lefőztem egy nagy adag húslevest, sütöttem tarját, pörköltem mandulát, főztem gombát és tojás muffint. Egy-két kiegészítéssel ezek kitartottak csütörtökig. Tízóraira és uzsonnára egy kevés nyers zöldséget vagy gyümölcsöt ettem pár szem maggal (dió, pisztácia, mandula).

Remélem, hogy beindul a fogyás és egyéb jó tapasztalatokról is be tudok számolni. Mostantól igyekszem az étkezéseimet lefotózni és minden héten írni fogok egy bejegyzést a heti menüről és az új élményekről. Egyrészt, hogy gyűjtsem az ötleteket magamnak, nektek és ha kiderül, hogy ez lesz számomra az Igazi és ti is kedvet kaptok kipróbálni, akkor itt legyen a képes segítség :)

Ha nektek is van már tapasztalatotok a Paleoval kapcsolatban, akkor szívesen veszem az ötleteket, tapasztalatokat :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pltblog.blog.hu/api/trackback/id/tr508308048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása