Prelith Blog

2016-os tervek és könyvajánló

2016. január 03. - zsuppy

Előző bejegyzésemben azt írtam, hogy nem szoktam listákat írni, most mégis billentyűzetet ragadtam, mivel az elmúlt napokban elkezdett zakatolni az agyam, hogy ezt is be kéne tartani mostantól, abban is szeretnék fejlődni. Így hát elkaptam a gondolatszálakat és monitorra vetettem annak érdekében, hogy ha rögzítem és nyilvánossá teszem, akkor talán könnyebben be fogom tudni tartani, számon kérhető leszek. További előnye, hogy az agyam elengedheti a dolgot és foglalkozhat inkább a megvalósítással.

kepernyofoto_2016-01-02_17_30_30.png

Év vége felé nagyon sok olyan könyvet szereztem be/kaptam, amikről úgy gondolom, hogy remek inspirációt nyújtanak a fenti listám egyes pontjaihoz.

12468265_10205271473212834_1636982624_n.jpg

David Allen Hatékonyságnövelés stresszmentesen 

Novemberben eljutottam Hamar Domonkos szemináriumára, ami a GTD módszerről szólt. Nagyon tetszett az általa felvázolt rendszer, ezért a könyvet is megvettem. Sajnos nem vagyok egy nagy határidőnapló vezetős típus, valahogy mindig arra jutok, hogy úgyis megjegyzem, a naptárt meg nem nyitogatom egyfolytában, ezért felesleges. A szemináriumon viszont magamra ismertem, amikor arról volt szó, hogy jártam-e már úgy, hogy "én úgyis megjegyzem, nem kell leírni", aztán azon kapod magad, hogy hajnali 2-kor arra ébredsz, hogy a karácsonyi menüt és programokat gyűjtögeted fejben. A módszer szerint, ha felírod és rendszerezed azokat a dolgokat, amiket szeretnél megvalósítani, amik foglalkoztatnak, akkor a mindennapokban sokkal hatékonyabban és kevesebb "kattogással" boldogulhatsz.

Bomo Art határidőnapló

Nagyon szeretem a Bomo Art termékeit, így idén sem hagyhattam ott a karácsonyi vásárban a 2016-os naptárat. Idén ígérem, hogy meg is töltöm, tele is írom. Egyébként a honlapjukon minden hónapban kitesznek letölthető háttérképet, augusztus óta a munkahelyemen mindig az aktuális havit állítom be. A januárit itt tudjátok letölteni.

Johanna Basford Bűvös erdő

Hatalmas népszerűségnek örvendenek a színezős könyvek, és nem véletlen. Kikapcsol, ellazít, eltereli a gondolataidat a hétköznapokról és közben nagyon jó szórakozás. Az olyanokhoz is közelebb hozza az alkotás nagyszerű érzését, akik egyébként (mint én) nem tudnak szépen, kreatívan rajzolni.

Radnóti Miklósné Gyarmati Fanni Napló

Gyarmati Fanni naplóját már elkezdtem olvasni, tetszik a nyelvezete, egyszerű, rövid mondatokban írt. Ami sajnos nehézséget okoz benne, az az, hogy - a gimis magyar faktok ellenére- nem vagyok teljesen képben a kor alakjaival, íróival, kiadóival, szerkesztőivel, az elhangzó nevek kis részét ismerem csak. Emiatt több történet annyi jelentőséggel bír csak, mintha én írnék nektek Andrisról, Petiről, Bogiról, random emberekről. Elalvás előtt segít átkerülni az akkori világba, a mindennapokba és megismerhetem szerelmüket és életük történetét. Biztos vagyok benne, hogy végig fogom olvasni a 2 kötetet a maga többszáz oldalával.

 Bernáth József, Fördős Zé szakácsköny, Bomo Art receptfüzet, receptek

Az idei év egyik nagy projektje (a fogyáson kívül, de az életmódváltáshoz kapcsolódva) a gasztronómiai, főzési tudásom elmélyítése. Szeretnék főző kurzusokra járni, új recepteket kipróbálni, egészségesen és változatosan főzni, egzotikus ízekre vadászni. Első lépésben megkaptam a Konyhafőnök című műsor két zsűritagjának szakácskönyvét. Bernáth József könyve rengetek fotót tartalmaz, felépítése pedig attól tetszik nagyon, hogy bemutat egy alapreceptet, pl. paprikás csirke, majd következik 3-5 olyan recept, aminek ez az étel az alapja, de egy teljesen új fogásról van szó, esetünkben így jutunk el a hortobágyi palacsintához. Fördős Zé pedig hozza a Street Kitchen blogról már jól megszokott brutál street food kajákat, megosztja velünk, hogy mik azok az alap hozzávalók, amik nem hiányozhatnak a konyhából. Mindezt nyálcsorgató képekkel és fantasztikus receptleírásokkal fűszerezve.

Karácsonykor családozás közben összegyűjtöttem anyukámtól és nagymamámtól a híres családi fogások receptjeit. A legtöbb recept papírfecnin található, ezért át fogom vezetni őket a tavaly karácsonyra kapott receptfüzetembe, hogy a jövőben bármikor elő tudjam venni és reprodukálni a családi ízeket.

Nálatok hogy indul az új év? Mik a célok/tervek/fogadalmak?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pltblog.blog.hu/api/trackback/id/tr658227324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása